Nytt år - nya krafter

Slutet på 2013 var inte vad jag hade hoppats på i träningsväg. November och december bytte jag förkylning mot förkylning och träningen blev liggandes på hyllan. Julen har inte varit bättre utan bestått i allt för mycket mat och på tok för mycket soffhäng. När jag idag ställde mig på vågen visade den trots allt -1,4 kg :-o 
Nog för att det nog beror på en och annan förtvinad muskel men jag är trots alt glad att den inte gått upp. Hade vågen visat +1,4 kg hade det ju knappast berott på ökad muskelmassa direkt ;-) 

Julen har i alla fall varit hur skön som helst. Massor med pyssel i köket som jag älskar och en lugn och skön julafton och nyår. Hemma hos mig stressas det inte i juletider, här bara njuter vi :-) 
Nu är den dock slut och imorgon drar skolarbetet igång igen. Önskar att vi kunde få starta upp en ny kurs men januari ut kommer bestå av att göra de sista arbetena för termin 3 - hata termin 3. Fyra kurser parallellt är inte min grej och jag har lärt mig mycket mindre än vad jag gör när vi läser en kurs i taget. Stressigt och rörigt får sammanfatta termin 3.

Inledde i alla fall nya året med att åka till gymmet inställd på att få tränga in mig i något hörn men icke. Det var jag och max 10 personer till-skönt. 
Nu kör jag på med nya krafter och hoppas på att få vara frisk hela året. 

Lite före bilder 1/1/2014 Inget att skryta med men bilder är bra för att se förändringar. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar