Livet


Äntligen är min nya dammsugare här är grymt nöjd med den måste jag säga. För första gången kan jag dammsuga hela nedervåningen samt trappen utan att byta uttag. Så nu ska här städas och putsas. Förkylningen är visst också här Inte så värst snorig men ont i halsen och knaster i öronen så jag tror jag håller på att bli sinnessjuk. Nåja skönt att skiten e här så den snart kan ge sig av :-)
Denna vecka är jag upptagen med plugg i alla fall. Idag kom min saknade bok med posten så nu är det bara att gasa på med inl 3 och försöka känna mig nöjd med  inl 1 & 2 men det är svårt. Överlag så känns det ändå känns bra nu :-)
Hittade förövrigt ny kvarg i butiken idag med smak av körsbär och passion/mango återstår att se hur de smakar. Sprang även på Lindals keso (jordgubb) även den måste såklart provas :-)  Tyvärr och eländigast av allt så sprang jag även på skumtomtar med knäck smak ....jo de åkte också ner i kundvagnen :-/

Igår kväll upptäckte jag att mitt bankkort var försvunnet ....typiskt.  Har letat idag och kollat på ica men icke. Bara till att spärra skiten och be om nytt kort , suck
Sist mitt bankkort försvann var under mycket märkliga former så vem vet. Jag kanske hittar det där jag minst anar det.






Kopia från ett äldre inlägg x2 + förtydling

Har inget emot incheckning som sån och andra får jätte gärna checka in. Det som stör mig är inställningen hos många. Ingen incheckning på gym = Ingen träning

Förtydligar det som står, jag har alltså inget emot att folk checkar in på face och inget emot icheckning som fenomen heller. Det jag skrev var att JAG har valt att sluta checka in pga ovanstående anledning. Men också för att jag inte vill tala om exakt när och var jag befinner mig någonstan, när mitt hus är tomt eller när grabbarna är själva hemma. Vad andra väljer att göra på Facebook bryr jag mig inte om. Dela bilder på barnen eller inte, skriver om sin dag eller inte, checkar in eller inte, skriver på face överhuvudtaget eller inte. Det är väl en självklarhet att alla skriver el gör det de själva vill på sin face. Jag tycker tvärtom att det är jätte kul att läsa på Facebook om vad alla gör, stausar, incheckningar, foton mm men det betyder ju inte att jag behöver göra precis likadant. Det vore väl dessutom  himla tråkigt om alla gjorde och tyckte samma sak. Sen om folk väljer att missförstå och tolka in saker jag inte skriver, ja det får stå för dem. Att läsa min blogg är ju valfritt så det är bara att avstå ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar